Co vše musí obsahovat ceník

Zatímco dříve jsme v internetových obchodech našli pouze katalogy zboží, nyní se stává normou i ceník http://www.kanalizace-instalateri.cz/cenik. Ale jaký je mezi nimi rozdíl? Řada lidí to neví, a tyto dva pojmy zaměňuje.

Stručně řečeno, katalog obsahuje i popis parametrů výrobku a často i jeho obrázek. Najdeme jej obvykle v kolonce „zboží“. Umožňuje nám se podívat, co to vlastně je za věc. Pokud totiž sháníme například vysavač s určitou silou, pak zabrousíme právě tam.

cenik1

Naproti tomu ceník je seznam výrobků a jejich cen, samozřejmě jak s DPH tak bez ní, jak je stanoveno zákonem. Nenajdete tam žádný popis, čistě jen název a cenu. Je však pravda, že právě název často slouží jako hypertextový odkaz, který vás po kliknutí přemístí do katalogu právě na stránku onoho produktu.

K čemu ale vlastně slouží? Zdálo by se, že katalog úplně stačí, neboť informace tam jsou podstatně kompletnější. To je pravda, ceníky však mají jinou úlohu. Slouží k porovnání cen jednotlivých výrobků. Pokud se vrátíme k již zmíněným vysavačům, pak řekněme, že jsme v daném obchodě nalezli několik, které by odpovídaly našim požadavkům.

penize1

Nyní se však chceme rozhodnout, který si vybereme. Jedním z důležitých kritérií je samozřejmě cena – přeci jen chceme nakoupit co nejlevněji. Proto půjdeme do ceníku, kde je můžeme bez problému porovnat. Rozhodně to pomůže v našem rozhodování.

Co by ale z pohledu prodejce měl obsahovat, a co naopak nikoliv? Nesmíme zapomínat, že hlavním cílem je zde naladit zákazníka ke koupi.

V první řadě by měl být přehledný a srozumitelný. Musíme počítat s tím, že zákazník je laik, kterému odborné termíny obvykle moc neříkají. Je tedy záhodno udělat jej tak jednoduchý, jak je jen možné. Seřazení výrobků podle typů také není na škodu.

Dále by měl být pravidelně aktualizovaný. Jen máloco zákazníka tak odradí, když si chce nějaký výrobek koupit, jen aby zjistil, že cena se liší od té, která byla v ceníku uvedena.

Pokud to vše splníte, pak budete mít více zákazníků a tím i vyšší zisky. A to se vyplatí.